המרכז לפדגוגיה ביקורתית נועד להפיץ ידע ומודעות לאסכולה זו של החינוך. הפדגוגיה הביקורתית עוסקת בחינוך לצדק חברתי בפעולה אקטיבית לשינוי חברתי באמצעות החינוך. בתי הספר מכשירים ילדים להסתגל ולהתאים עצמם לחברה הקיימת. חברה זו נותנת הזדמנויות רבות יותר לקבוצות הנמצאות במרכז החברה פחות הזדמנויות לאוכלוסיות הנמצאות בשוליה. במערכת הקיימת ילדים מוכשרים לא לשאול שאלות ולא לערער על הקיים. המרכז שואף ליצור דיאלוג בקרב אנשי חינוך, תיאורטיקנים, מחנכים ואקטיביסטים ביקורתיים הבוחנים את המציאות הקיימת בראיה מורכבת ומנתחים אותה בהתייחס למיקומם של קבוצות שונות באוכלוסיה וזכויותיהם. המרכז תומך במחנכים/ות הפועלים באופן אקטיבי להפיכת החברה למקום צודק יותר לכל האוכלוסיות.
מטרות המרכז 1. הצגת הרעיונות של החינוך הביקורתי.
2. ייזום פרוייקטים ביקורתיים המיישמים בפועל את הפדגוגיה הביקורתית.
3. הכשרת מורים תוך כדי יישום הפדגוגיה הביקרתית ובמטרה שיוכלו לעבוד על פיה בבתי ספר.
4. מתן מענה לבעיות שאינן מטופלות במערכת החינוך הגורמות ריבוד נמוך מעמדי לילדים מאוכלוסיות שונות, אפליה, דיכוי וחוסר צדק.
5. מתן כלים של תיאוריה ביקרתית למורים כדי שיוכלו לעשות עבודה של שנוי חברתי במסגרות חינוכיות שונות, פורמליות ולא פורמליות ובארגונים לשנוי חברתי.
6. כתיבה והפצת פרסומים של הפדגוגיה הביקורתית בעברית.
המרכז עוסק בלווי בתי ספר והכשרת מורים, בכתיבת תכניות לימודים, בלווי פרוייקטים על פי עקרונות הפדגוגיה הביקורתית ועוד.