שם הפעילות: מעמד נמוך, מעמד בינוני, מעמד גבוה (עניים, עשירים ומה שבאמצע)
שכבת גיל: כיתה ה-ו'
מטרות הפעילות: להתמודד עם הנגיעה הרלוונטית של הנושא לחיים של כל אחד ואחת.
נושאים מתמטים: יחסיות
מושגים ונושאים חברתים כלכלים: חלוקת החברה לעשירונים
משך הפעילות: שעור כפול
ציוד וחומרי עזר דרושים: דפים וכלי כתיבה,בריסטולים
תיאור הפעילות:
פתיחה: הסבר על החלוקה הסוציו אקונומית וחלוקה לעשירונים
שיחה על קריטריונים ורישום קריטריונים על הלוח, מה הסממנים? איך אנחנו יודעים
אם משהו עשיר, עני, בינוני?
מחלקים את הילדים לקבוצות
בכל קבוצה הילדים צריכים למלא את הטבלה
על פי קריטריונים של
גודל דירה,
רכב משפחתי
נסיעות לחו"ל
הוצאות על ביגוד
הוצאות על בילויים וכד'.
הילדים משרטטים את הטבלה על בריסטול ותולים
מבקשים מהילדים למקם את עצמם בטבלה.
בשיחת סכום משווים את הטבלאות
ונותנים נתוני אמת.
השיחה תראה שהקביעה שלהם היא יחסית.
המשתתפים בתרגיל זה ממקמים את עצמם במקום סוציו אקונומי בינוני
ומציירים עוני כפחות ממה שיש להם ועושר כיותר ממה שיש להם.
סוציו אקונומי - נמוך
סוציו אקונומי - בינוני
סוציו אקונומי - גבוה
פעילות נוספת יכולה להיות לעשות סקר שכונתי
כל ילד מראיין 5 מבוגרים ואוספים את הנתונים של כל הילדים ביחד לתמונה מחקרית
מבחינה מתמטית אפשר לעשות על זה ממוצאים, גרפים וכד'.