מרצה:
וסים בירומי
מטרת הקורס:
משך הקורס:
שני סמסטרים
דרישות הקורס:
v ¼/SPAN>השתתפות פעילה בכל המפגשים.
v ¼/SPAN>הגשת שתי עבודות במהלך השנה (עבודה בכל כל סמסטר), אשר מהוות 40% מהציון הסופי בקורס.
v ¼/SPAN>שתי פרזנטציות במהלך השנה, אחת בכל בסוף כל סמסטר, אשר מהוות 60% מהציון הסופי בקורס. הפרזנטציות ייעשו בשלישיות.
v ¼/SPAN>המלצה: הגשת מחברת סיכומים בסוף כל סמסטר.
תוכן הקורס:
Smith et al. (2003). Atkinson & Hilgard’s Introduction to Psychology (14th ed.). Balmont CA: Thomson Wadswoth Learning.
1. ¼/SPAN>טבע הפסיכולוגיה (פרק 1).
2. ¼/SPAN>בסיס ביולוגי בפסיכולוגיה (פרק 2).
3. ¼/SPAN>פסיכולוגיה התפתחותית (פרק 3).
4. ¼/SPAN>פיאז'ה. פסיכולוגיה בחינוך. יחידה 4: גורמים הכרתיים בכיתה (א). מבנה ההכרה והתפתחותה. האוניברסיטה הפתוחה. (עמודים: 34-44). התפתחות המוסר על פי גילגן
5. ¼/SPAN>תהליכי חישה (פרק 4).
6. ¼/SPAN>תפיסה (פרק 5).
7. ¼/SPAN>תודעה ומצביה השונים (פרק 6).
8. ¼/SPAN>למידה והתנייה (פרק 7).
9. ¼/SPAN>זיכרון (פרק 8).
10. ¼/SPAN>חשיבה ושפה (פרק 9).
11. ¼/SPAN>צרכים בסיסיים (פרק 10).
12. ¼/SPAN>רגשות (פרק 11).
13. ¼/SPAN>יכולות מנטליות ודרכי מדידתן (פרק 12).
14. ¼/SPAN>אישיות (פרק 13).
15. ¼/SPAN>יחידה 5 תיאוריות על התפתחות הזהות מגדרית ותפקידי המין. פסיכולוגיה של המינים. האוניברסיטה הפתוחה. (עמודים: 9-44).
16. ¼/SPAN>לחץ, בריאות והתמודדות (פרק 14).
17. ¼/SPAN>פסיכולוגיה אבנורמלית (פרק 15).
18. ¼/SPAN>גישות תרפויטיות (פרק 16).
19. ¼/SPAN>פסיכולוגיה חברתית (פרק 17).
20. ¼/SPAN>השפעה חברתית וקשרים חברתיים. (פרק 18).
21. ¼/SPAN>יחידה 4¼/SPAN> התנהגות מילולית, לא מילולית ומינית. פסיכולוגיה של המינים. האוניברסיטה הפתוחה. (עמודים: 179-216).
22. ¼/SPAN>יחידה 3 ה¼/FONT>בדלים בתפיסה מוסרית. פסיכולוגיה של המינים. האוניברסיטה הפתוחה. (עמודים:147-161).