1. מטא שפה- רכישת יכולות הבנה והפקה של מבנים בשפת הסימנים ואוצר מילים. 2. פיתוח יכולות תקשורת עם אנשים חירשים דוברי שפת הסימנים. 3. הכרת התרבות החירשת דרך שפת הסימנים: פילוסופיה, היסטוריה, חברה, תודעה פוליטית, חינוך חירשים ועוד. 4. העשרת שפת הסימנים בדרכים עצמאיות, משחקיות ואחרות.
1. שימוש בתכנים רלוונטיים 2. משחקים חברתיים בשפת הסימנים. 3. הרצאות פרונטליות 4. צפייה בסרטים (רלוונטיים) עלילתיים ודוקומנטריים- דיונים סביב הסרטים. 5. עבודה פרטנית, בקבוצות ובזוגות להקניית יכולות שיח ויצירה בשפה. 6. העשרת השפה באמצעות טקסטים חופשיים וחיבורים אישיים.
4 סמסטרים (התוכנית נתונה לשינויים) • יחידה 1: הצגת עצמי והיכרות ראשונית דרך משחקים בשפת הסימנים. • יחידה 2: נוף הילדות שלי- מתיאור פיזי לתיאור משמעותי • יחידה 3: המשפחה שלי- איפיון בשפת הסימנים. • יחידה 4: סדר היום שלי (ריכוז אלמנטים של זמנים, מקומות ושמות עצם) • יחידה 5: קולינריה בשפת הסימנים- ארוחה אמיתית בכיתה (כללים וז'רגון רלוונטיים בשפת הסימנים). • יחידה 6: טיול בארץ- בהיבט החוויתי (סיפורי מסע במקומות שונים בארץ בשפת הסימנים) • יחידה 7: הדמות המשמעותית בחיי (מההיבט החינוכי) • יחידה 8: מטא שפה- חלק ראשון (תבנית, תנועה ומיקום) • יחידה 9: תרבות חרשת- צפייה בסרט דוקומנטרי/עלילתי ודיון • יחידה 10: משחק תן קו/טאבו בשפת הסימנים- פיתוח דמיון • יחידה 11: תרבות חירשית- היסטוריה של הקהילה החירשת בשפת הסימנים- עבודה בקבוצות • יחידה 12: "שיח סימנים"סרטה של חגית גור - צפייה (מטלה: הנרטיב האישי שלי) • יחידה 13: הצגת הנרטיבים בכיתה- העשרה שפתית. • יחידה 14: אקטואליה ביקורתית- פוליטית בשפת הסימנים (מאבקים חברתיים ועוד) • יחידה 15: סיפורי מסע בעולם- סיפור חוויתי בשפת הסימנים. • יחידה 16: משחק סיטואציות וסימולציות בשפת הסימנים. • יחידה 17: תרבות חירשית: צפייה בסרט דוקומנטרי/עלילתי ודיון כיתתי. • יחידה 18: מטא שפה- העמקה והיבטים נוספים של השפה במרחב. • יחידה 19: אגדות ילדים- תרגום לתרבות חירשית. • יחידה 20: הכרת מטאפורות, דימויים וביטויים בשפת הסימנים. • יחידה 21: נגישות וזכויות בתחום החירשות (ארגונים לשינוי חברתי). • יחידה 22: תרבות חירשית: צפייה בסרט דוקומנטרי • יחידה 23: מטא שפה: המשך לימודי דקדוק ומבנה במרחב • יחידה 24: שירה בשפת הסימנים (פרפורמנס, סגנון ועוד) • יחידה 25: שירה בשפת הסימנים (בחירת שירים חופשית ותרגום) • יחידה 26: לקראת פרוייקט חברתי בשפת הסימנים- יצירת משחקים בשפת הסימנים • יחידה 27: ביצוע הפרוייקט - יצירת משחקים על בסיס פדגוגיה ביקורתית ותרבות חירשית • יחידה 28: היבטים בחינוך חירשים- היסטוריה של התפיסות. • יחידה 29: הומור של חירשות • יחידה 30: הצגת הנרטיב האישי מההיבט של הבחירה בחינוך על פי הפדגוגיה הביקורתית