הפורום פתוח לכל מי שעוסקים/ות בנושאים של חינוך ביקורתי , מתלבטים/ות, ורוצים/ות לשוחח על המורכבות, ההיבטים השונים של עשיה חינוכית השואפת לשוויון של כל קבוצות הלומדים/ות. אתן/ם מוזמנות/ים לספר מניסיונכן/ם להביא דילמות, התנסויות מוצלחות, להעלות שאלות, לצור קישורים וכד. כדי לכתוב בפורום עליכם/ן להרשם לאתר. אחרי הכניסה לאתר כחברים/ות רשומים/ת לחצו על general ואחר כך על new thread - שרשור חדש, לפתיחת נושא חדש.
אחד היתרונות של פורום הוא שאפשר לנהל בו שיחה. אפשר להגיב לדברים שקראנו. לשאול שאלות, לחוות דעה, להעזר זה בזו. עכשיו שרבים מכם כתבתם דברים מעניינים בפורום, אתם מוזמנים גם לענות זה לזו, להגיב, לשאול להעלות רעיונות שעוברים בראשכם כשאתם קוראים את מה שנכתב פה.
הסרט מגולל את סיפור אהבתם של מורה לדיבור, ג'יימס לידס, בבית ספר לחרשים ועובדת ניקיון חרשת במקום בשם שרה.שרה מסרבת ללמוד לדבר ולקרוא שפתיים.
הסרט המחיש לי את העניין שחגית חזרה עליו לאורך כל הקורס: אין דרך פעולה נכונה, ועל כן על האדם להחליט מה נכון בשבילו.
הסרט מאוד בלבל אותי כיוון לא היה ברור איזה גישה הוא מייצג. לדעתי הוא מייצג את הגישה החברתית. ג'יימס לומד ששרה יכולה להסתדר בעולם בלי לדבר ולקרוא שפתיים ושהוא זקוק לה ובמקביל שרה לומדת לשחרר את הכעס שצבור בה ולפתוח את ליבה לג'יימס.
היו קטעים בסרט אשרגרמו לי להתבוננות ביקורתית יותר עקב הלימודים בקורס.
הפגישה עם המנהל: כאשר ג'יימס נכנס לראיון קבלה לבית הספר, מנהל בית הספר מסביר לו שהוא מאוד מתרשם מכל המקומות שג'יימס לימד בהם. אולם הוא לא רוצה שג'יימס ינסהלשנות את העולם בבית הספר הזה. הוא רק רוצה "לעזור לכמה ילדים חרשים להסתדר קצת יותר טוב". המילה "לעזור" בולטת מאוד בעיני ,לאחר הלימודים בקורס. במידה והמנהל היה מדבר על בית ספר רגיל , קרוב לוודאי שהיה אומר "ללמד". במקרה של ילדים חרשים זה "לעזור". כבר מהרגע הראשון אנחנו רואים שהמנהל מסתכל על הילדים ממקום של נחיתות, הגישה לא מגיע ממקום רע של רודנות , אלא מרצון שלו לגונן עליהם. המנהל מרגיש שיש להתייחס אליהם כחלשים יותר. מצד שני המנהל מייצג את הגישה החברתית בבית הספר: הוא בעד שימוש בשפת הסימנים. בגישה זו,הילדים לא צריכים להתאים את עצמם לחברה, אלא החברה צריכה להתאים את עצמה אליהם. גישה זו ניתנת ליישום רק בגבולות בית הספר, כיוון שכלל החברה אינה מכירה את שפת הסימנים.
השיעור הראשון מראה לנו את גישת הלימודים של ג'יימס: הוא משתמש עם הילדים בשפת הסימנים. בשיעור הראשון הוא שואל את התלמידים למה אנחנו צריכים ללמוד לדבר, ולקרוא שפתיים. אחד התלמידים עונה לו:" כדי להתחיל עם בחורות שומעות". ממקום זה, הוא יוצר להם את הסיטואציה ומראה להם שזוהי באמת תשובה נכונה. משם מגיע שיתוף פעולה, ענייןומוטיבציה ,מכל התלמידים חוץ מאחד. הרגשתי חיבור לחלק זה בסרט המורה לא מדבר אל התלמידים מלמעלה הוא מדבר איתם בגובה העניים. נראה כי ג'יימס מנסה לגרום לתלמידים לרצות ללמוד לדבר מכל סיבה, לאו דווקא התאמה לחברה.
במהלך הסרט ג'יימס מנסה להתקרב לשרה ולברר למה היא מתנגדת ללמוד לדבר אף על פי שדיבור יכול לקדם אותה בחיים לפי דעתו. במהלך ניסיון ההכרות של ג'יימס עם שרה הוא מציע לה ללכת למסעדה. בסיטואציה הזאת אנחנו רואים את הדעות הקדומות של שני הצדדים. את ג'יימס שעובד עם חרשים הרבה זמן ומופתע מהיכולת של שרה לקלוט מוזיקה באוויר ולרקוד לקצב. שרה מניחה שאנשים שומעים מתנשאים מעליה. ג'יימס מסביר לשרה, ש"אנשים שומעים לא חושבים על החרשים שהם טיפשים. האנשים השומעים הטיפשים חושבים ככה".
על מנת להתקרב לשרה ג'ימס יוצר קשר עם אימה. אמה של שרה מאוד קרירה אליו וכאשר שואל לסיבה, היא מסבירה כי כל חיה של שרה האשימו אותה (את האם) בחוסר הרצון של שרה ללמוד לדבר. ג'יימס שואל את האם, מדוע שרה הפסיקה לנסות לדבר והיא מספרת לו כי שרה דיבה בבר אולם לעגו לצורת הדיבור החירשת שלה. חוסר הקבלה של החברה גרמה לשרה להפסיק לנסות לדבר. האם סברה שג'יימס שם לב ,ששרה בחורה מאוד יפה וכאשר היא לא מדברת לא חושבים שיש בעיה. עקב יופיה בלבד היו לה הרבה מחזרים. אנחנו מתחילים להבין ברגע הזה את מקור הכעס שצבור בתוך שרה. חוסר הקבלה של משפחתה כחירשת והבדידות שהיא חשה. מאוחר יותר שרה מספרת ל'יימס שהיא החלה לשכב עם בנים רק מפני בכדי להוכיח להם שהיא שוות ערך לבנות השומעות. אני סבורה שאם משפחתה הייתה מבינה שהיא בחורה אינטלגנטית ומקסימה ומשדרת לה זאת, היא לא הייתה מגיעה למצבים האלו בגיל צעיר, ונושאת איתה את המעמסה הנפשית הקשה.
לאורך השנה אנחנו רואים שג'יימס מתרגל עם התלמידים את עניין ההגייה והשמיעה בעזרת מוזיקה וריקוד. במופע בית הספר הם עולים לבמה ומופיעים עם שיר פופ פופולרי ושרים ורוקדים לפי הקצב ומופע זה מפתיע את כל הסובבים. אנחנו רואים שהמנהל מופתע מהיכולות של הילדים ואולי מבין שאפשר להעלות את הצפיות מהם. שרה נשברת כאשר היא רואה את המופע ואנחנו מבינים שכנראה העובדה שהיא לא מסוגלת לעשות זאת מפריעה לה.
במשחק הפוקר בהשתתפות ג'יימס ושרה שרה זוכה. המשחק נערך בביתו של המנהל עם צוות בית הספר. כולםובמיוחד המנהל טופחים לג'יימס על הגב ומשבחים אותו על ההתקדמות של שרה וזוקפים זאת לזכותו. אף אחד מהם לא מעלה בדעתו שהיא יכולה ללמוד לשחק בכוחות עצמה.למרות שמתחילת הסרט המנהל מציין בפניי ג'יימס עד כמה שרה אינטלגנטית.
כאשר ג'יימסמגיע עם שרה לארוחה אצל בוגרת אונברסיטה חרשת , שאף היא לא למדה לדבר ולקרוא שפתיים ,אנחנו רואים איך ג'יימס מרגיש זר בעולם שלהן. כל האורחים חוץ ממנו כמעט חרשים ודוברי שפת הסימנים והוא אינו מסוגל להבין שפת סימנים במהירות כזאת ומאבד עניין במסיבה מהר מאוד. שרה לומדת במסיבה כמה מכוננת בה הכמיהה לשנות את חייה ולהרגיש שהיא עצמאית ואינה תלויה באף אחד ,במיוחד בג'יימס והיא אומרת לג'יימס שהוא אינו מעוניין ללמד אותה הוא מעוניין לשנות אותה.
בסיום הסרט אנחנו מבינים שעל מנת לחיות בהרמוניה ג'יימס ושרה חייבים לקבל אחד את השני כמו שהם.