הפורום פתוח לכל מי שעוסקים/ות בנושאים של חינוך ביקורתי , מתלבטים/ות, ורוצים/ות לשוחח על המורכבות, ההיבטים השונים של עשיה חינוכית השואפת לשוויון של כל קבוצות הלומדים/ות. אתן/ם מוזמנות/ים לספר מניסיונכן/ם להביא דילמות, התנסויות מוצלחות, להעלות שאלות, לצור קישורים וכד. כדי לכתוב בפורום עליכם/ן להרשם לאתר. אחרי הכניסה לאתר כחברים/ות רשומים/ת לחצו על general ואחר כך על new thread - שרשור חדש, לפתיחת נושא חדש.
אחד היתרונות של פורום הוא שאפשר לנהל בו שיחה. אפשר להגיב לדברים שקראנו. לשאול שאלות, לחוות דעה, להעזר זה בזו. עכשיו שרבים מכם כתבתם דברים מעניינים בפורום, אתם מוזמנים גם לענות זה לזו, להגיב, לשאול להעלות רעיונות שעוברים בראשכם כשאתם קוראים את מה שנכתב פה.
אני הייתי בקבוצה שקיבלה את הטקסט שמדבר על הורים שכאשר החליטו בועדת ההשמה כי ילדם שייך בניגוד לרצונם לחינוך המיוחד החליטו לא לשלוח אותו לשום מסגרת כאות מחאה והשאירו אותו לתקופה ארוכה ביותר בבית.
אני חייבת להגיד שאני מבינה את המחאה ואני מצדיקה אותה, נראה לי עוול נוראי לשלוח ילד עם לקות למידה לבית ספר שרק יוריד את ביטחונו העצמי ואת רמת הלימודים שלו.
אך מצד שני האם התגובה הנכונה היא להשאירו בבית? מבודד חברתית ולא מאותגר לימודית בכלל?
בנוסף, ארגון ה.ל.ה עושה עבודת קודש ומנהל מעקב על חלק מהמשפחות שמחליטות לנקוט במאבק מסוג זה, רק שלא יוצאת לי מהראש מה קורה עם משפחות שלא נמצאות בקשר ה.ל.ה ואין מישהו שמקדם את העניין בדרך כלשהי? האם ילדיהם נגזר עליו להיות בבית לעד?
אין ספק שיש פה קושי של מערכת החינוך בקליטת ילדים עם לקויות למידה, למרות נסיונות מוצלחים בחלק מהמקומות בארץ שהקימו כיתות קטנות יותר ואיפשרו להם השתלבות.
אולי האופציה הנכונה היא להילחם על תקציב עם משרד החינוך לכיתות קטנות אלו במערכת החינוך הרגילה ובכך לחסוך מעלויות הקמות של ועדות השמה שהחלטותיהן מביאות לעיתים לכך שילדים נשארים תקופה ארוכה בבית?
כיתה קטנה בתוך בית ספר רגיל היא גם כיתה של חינוך מיוחד. גם להעביר ילד לכיתה קטנה צריך וועדת השמה. כמו כן הסטיגמה על הילדים שלומדים בכיתה הקטנה היא מאד קשה.
חגית