הפורום פתוח לכל מי שעוסקים/ות בנושאים של חינוך ביקורתי , מתלבטים/ות, ורוצים/ות לשוחח על המורכבות, ההיבטים השונים של עשיה חינוכית השואפת לשוויון של כל קבוצות הלומדים/ות. אתן/ם מוזמנות/ים לספר מניסיונכן/ם להביא דילמות, התנסויות מוצלחות, להעלות שאלות, לצור קישורים וכד. כדי לכתוב בפורום עליכם/ן להרשם לאתר. אחרי הכניסה לאתר כחברים/ות רשומים/ת לחצו על general ואחר כך על new thread - שרשור חדש, לפתיחת נושא חדש.
אחד היתרונות של פורום הוא שאפשר לנהל בו שיחה. אפשר להגיב לדברים שקראנו. לשאול שאלות, לחוות דעה, להעזר זה בזו. עכשיו שרבים מכם כתבתם דברים מעניינים בפורום, אתם מוזמנים גם לענות זה לזו, להגיב, לשאול להעלות רעיונות שעוברים בראשכם כשאתם קוראים את מה שנכתב פה.
יום זכויות האדם שמח לכולנו. כיצד לדעתכן כדאי וצריך לחנך ילדות וילדים לזכויות אדם?
בבקשה כיתבו חוויות ומה למדתן/ם מהכנת והפקת אירוע זכיות האדם בסמינר היום.
hi everyone,
Hello from New York.
i read your report, and looked at the picutures of Yom Zchiot Hadam and i felt so sorry i was not at the Seminar to share all the excitement. it looks Soooooo Greaaaaaaaaaaaaat!
i felt sorry to be in NY, isn't that crazy. Kol Hakavod to all of you. you are wonderful. and i miss you very much.
See you soon.
Haggith
הי חגית וכולן/ם,
שולחת עוד כמה תמונות מארוע יום זכויות האדם המאד מוצלח אתמול וגם תמונות של האירועים מהשנתים האחרונות.
גל
מעניין בהקשר הזה - הבת זוג שלי עובדת בבית ספר דו לשוני בירושלים והם מלמדים עכשיו את האמנה בדבר זכויות האדם ילדים בכיתה א. אני אנסה לדלות ממנה פרטים לגבי הלימוד וההשפעות שלו.
כיצד לחנך לזכויות האדם? שאלה גדולה. אבל התשובה העקרונית שלי היא שקודם כל צריך לחנך מתוך יישום אישי של זכויות אדם בתוך הכיתה ומחוץ לה. מחנכת שחיה תוך נסיון ליישם זכויות אדם ולפעול לקידומן תצליח יותר בחינוך והטמעת זכויות האדם בקרב ילדים, נראה לי. זה הצעד הראשון לטעמי. לייצר בכיתה סביבה ואווירה שמכבדת את הזכויות בלי לדבר עליהן - בהתנהלות היומיומית. רועי
דוגמה אישית ומודלים אלו שתי אסטרטגיות שאני מסכימה איתן מאד. אני תוהה באילו עוד אסטרטגיות ניתן להשתמש וכיצד לחנך לזכויות אדם בתוך תוכניות הלימודים (בהיסטוריה, ספרות, מקרא, מתמטיקה, אנגלית, גאוגרפיה)(וגם כנושא נפרד.
.