הפורום פתוח לכל מי שעוסקים/ות בנושאים של חינוך ביקורתי , מתלבטים/ות, ורוצים/ות לשוחח על המורכבות, ההיבטים השונים של עשיה חינוכית השואפת לשוויון של כל קבוצות הלומדים/ות. אתן/ם מוזמנות/ים לספר מניסיונכן/ם להביא דילמות, התנסויות מוצלחות, להעלות שאלות, לצור קישורים וכד. כדי לכתוב בפורום עליכם/ן להרשם לאתר. אחרי הכניסה לאתר כחברים/ות רשומים/ת לחצו על general ואחר כך על new thread - שרשור חדש, לפתיחת נושא חדש.
אחד היתרונות של פורום הוא שאפשר לנהל בו שיחה. אפשר להגיב לדברים שקראנו. לשאול שאלות, לחוות דעה, להעזר זה בזו. עכשיו שרבים מכם כתבתם דברים מעניינים בפורום, אתם מוזמנים גם לענות זה לזו, להגיב, לשאול להעלות רעיונות שעוברים בראשכם כשאתם קוראים את מה שנכתב פה.
בס"ד
צבע גן עדן
הסרט מבוסס על מוחמד שהוא ילד עיוור מאיראן,שחיי בכפר עם נוף ירוק מדהים ופתוח לרווחה, יחד עם סבתו, אביו ושתי אחיותיו. אביו אלמן המתבייש בבנו העיוור ומוצא לו מסגרת לימודית לעיוורים מחוץ לכפר ושולח אותו לעיר שבטהרן.
כאשר התלמידים יוצאים לחופשה בת שלושה חודשים, ההורים שלהם באים מחבקים ומנשקים אותם, מוחמד נישאר יחידי ממתין לבואו של האבא.כאשר עודנו יושב בספסל שמחוץ למבנה וממתין לאביו, הוא שומע צפצוף של גוזל והוא חש במצוקתו ומסלק את החתול הזומם לטרף, כאשר נעזר בשמיעה ובמימוש ידיו מוצא את הגוזל מתחת לעלים ומחזיר אותו לקן שעל העץ ומאז אותו המקרה הוא שומע קולות של צפרים נעימים הנשמעים כאות תודה .
אביו מגיע,אך מעדיף לפנות להנהלה במטרה לבקש מהם שישאירו אותו אצלם.האב ניענה בשלילה ולוקח בלית ברירה את מוחמד לכפר. בדרך האב רוכש מתנה לארוסתו ולבני משפחתה,מוחמד מתקבל בחום ואהבה על-ידי אחיותיו וסבתו,ונותן להן מתנות שחלק הכין וחלק השיג.
כשאחיותיו הולכות ללמוד הוא נואש להצטרף אליהן אך הסבתא מונעת ממנו,וכשהוא פורץ בבכי היא מרחמת עליו ומצטרף בתור אורח כיתה, מתברר לו מיד שהחומר הנלמד בכיתה תואם לחומר שלו ונחלץ לתקן שגיאות של אחד התלמידים בהגייה כשהוא עוקב אחר הכתוב,המורה והתלמידים המומים מהידע שלו.
מוחמד בעודו ניהנה בחיק המשפחה, האבא לחוץ למצוא לו מסגרת מחוץ לכפר על מנת שיוכל להתחתן עם ארוסתו.מוחמד נילקח על ידי אביו בתרמית לים ומשם לוקח אותו לנגר עיוור ומשאיר אותו אצלו שילמד אותו, מוחמד קורע בבכי לנגר שלא אוהבים אותו במשפחה. הסבתא שומעת שמוחמד נילקח, ומחליטה לעזוב את הבית למרות מזג-אויר הגשום,בסוף מוחזרת על ידי האב,ומאז מצבה מחמיר עד לרגע מותה, ובנוסף למותה הוא מתבשר על ביטול החתונה על ידי אב הארוסה, לנגד עיני האב המשפחה מתפרקת, הוא מחליט להחזיר את מוחמד למשפחה שבכפר ובדרך הגשר שמעל הנהר מתמוטט, מוחמד והסוס נופלים ונסחפים עם הזרם.האב כשהבין שמוחמד ניסחף עם הזרם הוא מנסה לחלץ אותו אך לא מצליח,שניהם נפלטים לחוף. כשהאבא פוקח את עיניו ורואה את מוחמד שוכב לא רחוק ממנו, מיד קם על רגליו באפיסת כוחות לוודא שהכול בסדר עם מוחמד, אך מוצא את מוחמד ללא סימני חיים. האבא בוכה על זה שאיבד אותו.(כאשר האבא מכיר באהבתו למוחמד, הקולות הרעים שליוו את האב מחזירים למוחמד סימני חיים)
הדעה שלי בעקבות הסרט:
סיפורו של מוחמד ריגש אותי עד דמעות, הוא מוצג בסרט בתור חפץ שאפשר להעביר אותו ממקום למקום, בלי להתחשב ברגשותיו של הילד העיוור.ילד זה שהתברך בחושים מחודדים של שמיעה ומישוש ושידע לנצל אותם להתפתחותו מבלי שיהווה לו מכשול למרות העיוורון שלו, הוא השתלב ברמה של ילדים רגילים למרות שלמד כתב ברייל בבי"ס לעיוורים.הסקרנות שלו בכל דבר שנגע היה מכוון ליצירה ולמידה. מוחמד השתדל להבין דרך השמיעה והמישוש את משמעות החיים.מוחמד לא ראה בעיוורון שלו כמכשול המונע ממנו להגשים את שאיפותיו ולהשתייך לסביבה שבה הוא חיי.
יהונה יצחק
חינוך מיוחד שנה א